torsdag 8. desember 2011

Gratulerer Canal digital

Det er i dag på sin plass å gratulere Canal Digital for overbevisende slett service og total mangel på engasjement, kundevennlighet og effektivitet.
Det er i dag et lite -men ikke særlig rundt - jubileum. Det er nå 38 dager siden man meldte flytting til det omtalte selskap. På deres nettsider manglet det ikke på glorifiserende tilbud. Ett av dem var altså å stille med nytt utstyr og gratis montør når man flytter. Som tenkt, så gjort. Man meddelte da altså at man inntok residensen på Nesset, og at det nå bare var å komme for å hjelpe en dame i tv-nød. Og hvilken hyggelig kundebehandler. Selvfølgelig skulle Canal digital ordne dette!
Det var 1.november.
Den 14.november var optimismen både til å ta og føle på hos Canal digital. Nå var det like før det skulle ringe en montør for å avtale oppsett av parabol. Den snille kundebehandleren skulle for sikkerhets skyld sende en mail.
En uke senere var entusiasmen kanskje ikke like stor, men optimismen var det fortsatt ingen ting å utsette på. Nå var nok montøren like rundt hjørnet. For sikkerhets skyld skulle de sende en mail, slik at montøren fikk en påminning.
1.desember var det forvirring å spore. Hadde ikke montøren kommet? Skulle da ha kommet nå? Nei, dette var mystisk. Men Canal digital tar ansvar - dette skulle ordnes med en gang! Her skulle mailes. Heldigvis kunne man få meddelt at man selvfølgelig skulle få en kompensasjon for tiden uten fjernsyn. Faktisk skulle man få kreditert hele regningen fra desember. Da passet det jammen Canal digital bra at undertegnede faktisk i desember fra før skulle ha betalt den nette sum av 0,- kr...
3.desember skulle kundebehandleren sende mailen mens undertegnede holdt linja på telefonen (akkurat som mailer blir lest fortere når noen hører på at den skrives...).
5.desember, noen i residensen begynte å bli rimelig forbannet. Men ingen ting å være sint for, Canal digital skulle sende en mail.
6.desember - undertegnede fikk en mail (kanskje feilsendt, den skulle sikkert til montøren!). Men her sto et telefonnummer til denne etter hvert så mystiske montøren. Og man er da ikke handlingslammet. Et telefonnummer er til for å ringes. Og hvem tror du tok telefonen? Montøren, så klart! Om han kunne komme? Selvfølgelig. Var bare å si et tidspunkt, det.
Så nå kommer montøren i morgen, da. Men det er ikke takket være Canal digital. De skjønte nemlig ikke dette med telefoneringen, de. De trodde kanskje at man sender en mail til et telefonnummer? Oh store meningsløshet......

Dagens gratulasjoner går derfor til Canal digital:
Gratulerer så mye med at selskapet faktisk ikke klarte å ordne opp i dette på 38 dager! Og store gratulasjoner til hele 9 ulike kundebehandlere (eller skal vi heller kalle dem "kundeforvirrere") som ikke klarte å få til noe som helst. Og til slutt en stor takk til teknologien som sørger for at Canal digital fortsatt kan sende mailer til cyberspace, slik at de slipper å betale for montører til kundene sine.
Ha en trivelig tv-førjulstid! (ja, med mindre du venter på Canal digital... da ønskes du heller en god tv-påsketid!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar